maanantaina, huhtikuuta 30, 2012

Maanantai, viikko 18

Maanantai, treeniviikon ensimmäinen päivä, lähti käyntiin klo 7.00 kun herätyskello soi. Itse asiassa heräsin jo muutamaa minuuttia vaille seitsemän tekstiviestiin, olin siis unohtanut laittaa kännykän äänettömälle... Treenivaatteet päälle, nopeasti aamiaismuroja naamaan ja klo 7.30 kävelimme treenipaikalle.

Klo 7.50 irtaannuimme laiturista, treeninä 10x750m peruskestävyystasolla. Aikaa treeniin meni 50 minuuttia ja GPS mittasi matkaa 8,7 km. Aamu oli todella sumuinen, suurin haaste treenissä oli olla eksymättä radalta! Tämä treeni on todella tyypillinen maanantain aamutreeni, lähes jokainen viikkoni lähtee käyntiin tällä tai jollain vastaavalla (esim. 10x500m, 10x4min) treenillä.

Treenin jälkeen kävely ravintolaan ja aamupalalle. Kahvia, leipää, jogurttia, munakokkelia, hedelmiä... Valmiista aamiaispöydässä on aina mukava syödä :)

Klo 9.45 takaisin kämpillä, treenivaatteet kuivumaan, tv:n katselua ja lepäilyä.

Klo 10.30 punttisalikamat päälle ja kävely punttisalille. Treeninä salilla maksimivoima, 2-3 toistoa/sarja, 4 sarjaa/liike, 8 liikettä. Päälle 400 vatsalihasliikettä. Aikaa kuluu 1h 45min.

Treenin jälkeen kävely jälleen ravintolaan. Klo 13 lounas.

Klo 14 takaisin kämpillä. Suihku sekä nopea sähköpostien ja Facebookin tarkastus.

Päiväunet klo 14.30-15.30. Huh, nukuin todella sikeästi. Päiväunet jälkeen pieni välipala, samalla lueskelen kirjaa. Tällä hetkellä luvussa on Juha Itkosen Seitsemäntoista. Vielä ennen treeniä valmistelin tätä postausta.

Klo 16.30 oli treenikamppeet pakattuna ja kävely rantaan. Treeninä vesillä:

• 5x500m (1. PK - 2.&3. PK ja VK vauteja vaihdellen - 4. MAX - 5. PK/VK)
  • 1x200m MAX
  • 15min peruskestävyyttä
Yhteensä treeniin kului aikaa 70 min ja matkaa taittuu melkein 10km.Melonnan päälle vaihdoimme vielä juoksukamat päälle ja kävimme juoksemassa 25min.

Treenien jälkeen kävelimme hotellin kylpylään saunomaan ja uimaan. Rentouduimme ja samalla toivottavasti palauduimme myös päivän treeneistä.

Klo 19.40 saunan- ja suihkunraikkaina kipusimme ravintolaan päivälliselle. Koitin opettaa ruokailun lomassa Jennyä sanomaan Hyvää Vappua! Ha haa, vielä pitää vähän harjoitella...

Klo 20.30 internetin ihmeelliseen maailmaan. Blogin päivitystä muun muassa... Ja eiköhän heti kymmenen jälkeen ala sänky ja nukkumatti kutsumaan!

Tämä maanantai on ollut todella tyypillinen maanantai treenien osalta. Aamulla "herättely melonta" ja voima, iltapäivällä kovempi treeni ja päälle lyhyt yleiskestävyys pätkä.

Päivän treenisaldoksi siis muodostui melontaa 2h (18,5km), voimaharjoittelua 1h 45min ja yleisharjoittelua 25min. Yhteensä siis 4h 10min.

Ja tämän päivän kuvat ovat täältä punttisalilla. Ei mitään kovin ihmeellistä, mutta kaikki mitä meloja tarvitsee. Paikan erikoisuutena on ulkona sijaitsevat leuanvetopaikat.

Huomiseen ja hauskaa vappua kaikille blogin lukijoille!