maanantaina, kesäkuuta 21, 2010

Saksan kisan jälkitunnelmat

Maailman cup 2010 tuli päätökseen kaksi viikkoa sitten Saksan osakilpailun jälkeen. Saksasta saaliiksi tuli 5. sija 200 metrillä ja 12. sija 500 metrillä. Sijoitusten suhteen kisat menivät ihan kohtuullisesti, mutta suorituksina vedot eivät todellakaan olleet sitä mitä toivoin.

Perjantaina siis kilpailtiin 200 metrillä. Päivä oli todella pitkä, kun aamulla alkuerä melottiin yhdeksän aikoihin ja illalla finaali oli vasta seitsemän jälkeen. Finaalin vetoni oli muuten vauhdikas, mutta jälleen kerran mokasin startissa. Ja tällä kertaa todella pahasti! Jäin istumaan aivan paikoilleni startissa, kun en kuullut lähettäjän lähtökomentoa!!! Sain matkan aikana onneksi sen verran hyvin vauhtia päälle, että lopulta olin siis 5… Onneksi olin kuitenkin tälläkin kertaa nopeampi suomalainen radalla ja samalla varmistin EM-kisalipun 200 metrille.

Sunnuntaina, kun kilpailtiin 500 metrillä, en tuntenut oloani kovinkaan hyväksi. Koko päivän minulla oli vaikeuksia hengittää ja tunsin oloni jotenkin voimattomaksi. Annoin jopa ehkä liikaa oman olotilani vaikuttaa taistelutahtooni ja tällä kertaa A-finaalipaikka jäi haaveeksi. Ja valitettavasti B-finaalissa olin 0,4 sekuntia Annea hitaampi. Kilpailun jälkeen ratajaosto päätti valita Annen edustamaan Suomea EM-kisoihin, vaikka keskinäiset kohtaamisemme maailman cupissa tänä vuonna olivat 1-1.

Saksan kisan jälkeen pidin muutaman päivän vapaata ja keräilin voimia uutta harjoitusjaksoa varten. Viime viikolla olin harjoittelemassa neljä päivää Kisakalliossa junioreiden kanssa. Leiri oli onnistunut ja junnu pokamme tarjosivat mulle hyvää vastusta treeneissä! Ja reilun viikon päästä jo matkaankin EM-kisoihin, joissa siis melon yksiköllä 200 metriä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti